Viena diena ar Lexus GS300H

KopÅ” sāku nodarboties ar Interneta mārketingu, rakstÄ«t savā blogā nav sanācis laiks,jo pilnÄ«bā visu laiku aizņem citas lapas un citi blogi. Par Å”o, 28.05.2016, dienu Ā gan gribējās mazliet parakstÄ«t. Kādu mēnesi atpakaļ saņēmu uzaicinājumu no Lexus, sakarā ar publicitātes kampaņu, doties izbraukumā ar jaunajiem Lexus hibrÄ«diem. Jau sen vēlējos izbraukt ar kādu jaunāku auto, bet tā kā nedzÄ«voju RÄ«gā, speciāli braukt arÄ« nebija vēlmes, betĀ Å”oreiz izlēmu doties uz Lexus salonu un izbraukt ar jauno GS300H. Tehniskās specifikācijās Ä«paÅ”i iekŔā nelÄ«dÄ«Å”u, jo neesmu nekāds eksperts un negribu samuldēt lietas, kuras nepārzinu. Protams, specifikāciju no lapas es uzrakstÄ«Å”u lai Jums ir skaidrs ar ko es Ä«sti braucu. Es vienkārÅ”i izstāstÄ«Å”u, kas man,kā vidusmēra latvietim, patika un nepatika Lexusā.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Mazliet par Lexus kampaņu.

ā€œLexusā€ dāvinās populārzinātniskās literatÅ«ras grāmatu komplektus 80 Latvijas skolām par kopējo vērtÄ«bu 6 000 EUR apmērā. Pirmajiem 80 interesentiem, kuri testa braucienos izmēģinās ā€œLexusā€ Ā hibrÄ«dauto, bÅ«s iespēja izvēlēties skolu, kurai tiks uzdāvināts piecu grāmatu komplekts 100 EUR vērtÄ«bā.

Ā ā€œLexusā€ ideja par palÄ«dzÄ«bas sniegÅ”anu skolas bibliotēkām radās, zinot, ka finanÅ”u resursi, kuri ir pieejami skolām, lai iegādātos vērtÄ«gas un padziļināti informējoÅ”as grāmatas, kuras nav iekļautas skolu programmās, ir ierobežoti.

Skolām tiks dāvināts piecu grāmatu komplekts, kurā ietilpst Ŕādas grāmatas:

  • Ā “Skolēnu enciklopēdija”, Zvaigzne ABC
  • “365 dabaszinÄ«bu eksperimenti”, Zvaigzne ABC
  • “Ilustrētā skolēnu enciklopēdija”, Zvaigzne ABC
  • “Nacionālie parki un rezervāti Latvijā”, Zvaigzne ABC
  • “Periodiskās fabulas. Ķīmisko elementu raibie piedzÄ«vojumi”, Jāņa Rozes apgāds

Mīti un patiesība par hibrīdauto.

Mīts: Apgalvo, ka hibrīda automobiļu akumulatoru kalpoŔanas laiks ir īss.

Patiesība: Hibrīda akumulatori kalpo tikpat ilgi, cik automobilis. Hibrīda akumulatora garais kalpoŔanas laiks tiek nodroŔināts ar datora vadītiem uzlādes cikliem, ar kuru palīdzību tiek nodroŔināts optimāls akumulatora uzlādes līmenis.


Mīts: Hibrīda automobiļi nepiedāvā reālu degvielas ekonomiju.

PatiesÄ«ba: HibrÄ«da auto savā klasē parasti ir visekonomiskākie.HibrÄ«da automobiļa degvielas ekonomija vislabāk izpaužas, braucot pilsētā, un tās pamatā ir efektÄ«va elektromotora izmantoÅ”ana ieskrienoties un bremzējot.


Mīts : Cenas ziņā dārgākie hibrīda automobiļi neattaisno degvielas ekonomiju.

PatiesÄ«ba: Papildus mazākam degvielas patēriņam hibrÄ«da automobiļiem ir arÄ« mazāk dilstoÅ”o detaļu.Pateicoties hibrÄ«da pārvadam automobilim nav, piemēram, sajÅ«ga, Ä£eneratora vai startera, nevienā hibrÄ«da komponentā netiek kā enerÄ£ijas nesējs izmantots hidraulikas Ŕķīdums un tāpēc tiem nav nepiecieÅ”ama nekāda apkope. Bremzējot ar elektromotoru, bremžu uzlikas nodilst ievērojami mazāk un labākajā gadÄ«jumā tās jāmaina tikai pēc 100Ā 000 km nobraukuma.


Mīts: Hibrīda automobiļos akumulatoru dēļ ir mazāk vietas.

PatiesÄ«ba: Elektromotora efektivitāte nodroÅ”ina mazāku degvielas patēriņu, kā rezultātā ir arÄ« mazāka Ā degvielas tvertne.Mazāks degvielas patēriņŔ nozÄ«mē arÄ« mazāku degvielas tvertnes tilpumu un, pateicoties optimālajam izvietojumam, bagāžas nodalÄ«juma ietilpÄ«ba ir pilnÄ«bā pietiekama.


MÄ«ts: HibrÄ«da auto ziemā nav uzticami.Ā 

PatiesÄ«ba: ā€œLexusā€ hibrÄ«da automobiļi ir testēti arÄ« skarbā salā.Ā HibrÄ«da sistēmas burvÄ«ba slēpjas apstāklÄ«, ka elektromotoru atbalsta parasts benzÄ«na dzinējs, kas neļauj hibrÄ«da akumulatoram ekstrēmos apstākļos pilnÄ«bā iztukÅ”oties un nodroÅ”ina tā optimālu uzlādi arÄ« skarbos ziemas apstākļos. Tāpēc hibrÄ«da akumulatora ir tikpat ilgs kā automobiļa paÅ”a kalpoÅ”anas laiks. Tāpat dzinējs rÅ«pējas par to, lai automobiļa salons ātri uzsiltu arÄ« lielā salā.


Mīts: Hibrīda automobiļu tehnoloģija ir jauna un rūpīgi nepārbaudīta.

PatiesÄ«ba: Korporācija, kas ražo Toyota un Lexus automobiļus, sāka hibrÄ«da automobiļu tirzniecÄ«bu 1997. gadā un lÄ«dz Å”odienai visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 9 miljoni hibrÄ«da automobiļu.Ā Lexus klienti ar hibrÄ«da automobiļiem ir nobraukuÅ”i miljardiem kilometru un piedalÄ«juÅ”ies pat dažādos rallijos un izturÄ«bas sacÄ«kstēs. Tas viss ir apliecinājis hibrÄ«da automobiļa ļoti labo tehnisko izturÄ«bu.


Kā man patika Lexus GS300H un kā ir iekāpt jaunā auto, ja neesi braucis ar nevienu auto jaunāku parĀ 2012. gadu un ikdienā lieto 17 gadus vecu Saab 9-5 (super auto, iesaku) ?

Kā jau virsrakstā minēju, tad jaunākais auto ar ko esmu braucis ir VW Passat, laikam 2012. gada. Ä»oti jauks un labs auto. PaÅ”am ~3 gadu laikā ir pabijuÅ”i vairāki autiņi, sākot ar 1996. gada Honda Civic, pēc tam 1998. gada Honda Accord un pēc tā sekoja 1994. gada Volvo 850. Tagad braucu ar 1999. gada Saab 9-5. Viss it kā apmierina, bet man, kā jauno tehnoloÄ£iju mīļotājam, vienmēr gribas vairāk pogu, vairāk ekrānu un vairāk funkciju.

Mani nekādi nesaista mazjaudas auto un auto, kas domāti tieÅ”i ekonomijai, jo tā man Ä«sti neuztrauc. Man galvenās lietas, kam auto ir jābÅ«t – klusumam salonā, jaudai un salÄ«dzinoÅ”i normālam aprÄ«kojumam, piemēram kā kondicionieris un kruÄ«za kontrole.

Aprīkojums (Šim bija Executive komplektācija)

Dzinējs: 2,5L L4 Lexus Hybrid Drive GS ar 220 zirgspēkiem. Griezes moments 221 pie 4200 apgriezieniem. Ā Å is brÄ«nums uzceļ lÄ«dz 100km/h 9 sekundēs, kas ir mazliet ilgākĀ kā mans Saab 9-5 ar 2.0 turbo benzÄ«nu. Protams Ŕīs cēliens notiek pilnÄ«gi bez jebkādas raustÄ«Å”anās, tā, it kā bÅ«tu tikai 1 ātrums.

Ātrumkārba: Bezpakāpju automātiskā (E-CVT). PilnÄ«bā nekādas raustÄ«Å”anās braucot un pagonkojot. PārslēgÅ”anās notiek momentā, arÄ« Sport režīmā, ko es izmantoju pārsvarā.

Salonā: 12,3 collu displejs ar uzlabotu navigācijas sistēmu, 835 vatu Mark Levinson mÅ«zikas sistēma. Un pārējais standarts, kas ir visiem premium klases auto – viss elektrisks, arÄ« stÅ«re, spoguļi, sēdekļi utt. Apsildāmi un ventilējami sēdekļi. Atpakaļskata kamera un parkoÅ”anās sensori visās malās.

Cena: 54 390 ā‚¬. Konkrēti Å”is modelis.


Tātad, iekāpu iekÅ” Lexus GS300H un pirmā sajÅ«ta burvÄ«ga. TieÅ”i tāds vidus panelis kādu vēlos savā sapņu auto, ļoti lielisks salona aprÄ«kojums un izkārtojums. Pirmais, kas iekrita acÄ«s un ļoti iepatikās bija tas, kad izslēdz auto, stÅ«re iebÄ«das iekŔā un sēdeklis atbÄ«das uz aizmuguri, lai vieglāk izkāpt. Tas lieliski noderam tam, ja tev auto ir mazliet noputējis un kāpjot ārā nevēlies sasmērēt drēbes. Kā arÄ« palÄ«dz tad, ja esi mazliet, nu, teiksim pāri standartaĀ svaram.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Es uzskatu, ka auto ir domāts braukÅ”anai. Tas nozÄ«mē, ka es neapbraucu katru mazāko akas vāciņu vai bedrÄ«ti kā to dara lielākā daļa auto Ä«paÅ”nieku (lasÄ«t: džipu vadÄ«tāji) Un arÄ« ne pa velti dzinējam tahometrā ir vairāk kā 3-4k apgriezieni. To arÄ« daudzi neizmanto un brÄ«nās, ka dzinējs jāremontē ātrāk, nekā paredzēts. Es gan nezinu kā ir Å”iem jaunajiem, modernajiem hibrÄ«diem, bet vecos autiņus vajag arÄ« kādreiz “patÄ«rÄ«t”.

Cik saprotu, tad lielākais Ŕī Lexus pluss ir tā dzinējs. Lieliska ekonomija pilsētā, jo sanāk lielāko daļu braukt ar elektro dzinēju. Un pluss tam dzinējam ir tāds, ka salonā ir pilnÄ«gs klusums. Ā Tas ir pat ļoti patÄ«kami, it Ä«paÅ”i tādēļ, ka daudzi braucot pa pilsētu runā pa telefonu. Pieslēdzot telefonu caur Bluetooth pie Lexus, displejā lieliski vari pārvaldÄ«tĀ kontaktus, zvanÄ«t tiem un atbildēt uz zvaniem.

Vēl ļoti patÄ«kama ir elektromotora pārslēgÅ”anās un benzÄ«na dzinēju, kas notiek pilnÄ«gi bez jebkādas aizÄ·erÅ”anās. Dažreiz pat liekas, ka visu laiku esi braucis un benzÄ«nu, jo arÄ« tas ir diezgan kluss. Kombinētajā režīmā patēriņu sola ap 4,8l uz 100km. Man gan sanāca 8,2, kas skaitās normāli. Bet nu pārsvarā ceļŔ bija un pedālis grÄ«dā. Pilsētā, sastrēgumā sēžot sanāks daaaudz mazāk.

PatēriņŔ tik un tā ir OK, ja lÄ«dz 50 vai 100 es ieskrienos maksimāli ātri, SPORT režīmā.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Salons ir viens no labākajiem, ko es esmu redzējis un kurā esmu sēdējis. Ērts, viss atrodas vadÄ«tājam pa rokām (Ekrāna navigācija varēja bÅ«t tuvāk). Ā Ieslēdzot sēdekļa ventilāciju un klimata kontroli, arÄ« 31 grādu karstumā jutos perfekti un arÄ« mugura nelipa pie sēdekļa. Un tagad iedomājies kā man bija pēc Lexus iekāpt savā Sābā, ar melno ādas salonu, nestrādājoÅ”u klimata kontroli! 15 minÅ«tes dabÅ«ju braukt kā opis pie stÅ«res pieliecies, jo nevar muguru pielikt pie sēdekļa. Bet nu, te nav ko salÄ«dzināt.

Mazliet par Navigāciju. VarbÅ«t es nemācēju viņu pareizi izmantot, bet tā ir diezgan neprecÄ«za un nav iekŔā daudzas adreses, piemēram Lexus salonu atrast tajā nevarēju. Piedāvāja ciparus 123, 129, 127, bet ne 125. Tāpēc lai tiktu atpakaļ uz salonu, tik un tā nācās izmantot Nokia Here Drive+.

MÅ«zikas sistēma arÄ« iedeva savu vilÅ”anās devu. Mark Levinson sistēmas ir domātas tiem, kas klausās klasisko vai džeza mÅ«ziku. Es, kā metāla un roka mÅ«zikas cienÄ«tājs, saskatÄ«ju diezgan lielu trÅ«kumu pēc zemajiem toņiem un basu piesitiena. Dienās, kad ir slikts garastāvoklis un klausos džezu vai kādu akustisko mÅ«ziku, tad Ŕī sistēma perfekti parāda savu kvalitāti. Toties, pateicos Å”ai mÅ«zikas sistēmai, zvanot kādam, tu vari perfekti saklausÄ«t katru vārdu.

Salona aprīkojums un kvalitāte un sēdekļu forma ir tik ērta un laba, ka brauciens līdz Berlīnei būtu iespējams vienā piegājienā. Vēl tikai vajadzētu masāžas sēdekļus un es no darba uz māju brauktu pa tālāko ceļu.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Par ārieni

Lexus GS 300h ārējais dizains ir uztaisÄ«ts ļoti vienkārÅ”i, nav izlecoÅ”i dizaina elementi un tā uzbÅ«ve liekas sasodÄ«ti vienkārÅ”a. Ā Izskats ir mazliet par uz sportisko pusi. Pats Lexus ir diezgan paaugsts. Pamēģināju pabraukt arÄ« pa bezceļiem, nekādu problēmu nebÅ«s piebraukt pie sava mazdārziņa vai pie upes pamakŔķerēt.

Bagāžnieka vāks gan dÄ«vaini veras. Tāpat kā 1999. gada Honda Accord. Ar lielu atsitienu uz aizmuguri. Pirmo reizi verot to vaļā, likās, ka izsitÄ«s aizmugurējo stiklu. Bet ar laiku pierodot, to var atvērt diezgan mierÄ«gi. Ā VarbÅ«t es arÄ« nemācēju izmantot automātisko bagāžnieka atvērÅ”anu. Aiztaisās gan forÅ”i pats.

Komplektācijā ietilpst R18 diski ar 235/45 riepām. Pateicoties Å”ai komplektācijai, zemes ceļi nav no tiem ērtākajiem un Å”im Lexus paredzētajiem. Ā VadāmÄ«ba gan lieliska un ātrumā visus lÄ«kumus un pagriezienus varēju izņemt bez bailēm un problēmām. ArÄ« grieÅ”anās leņķis ir ļoti patÄ«kams. Vispār vadāmÄ«ba ir lieliska.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Motortelpa arÄ« diezgan saprotama. (haha). Nu skaidrs ir tas, ka papildināt logu Ŕķidrumu nebÅ«s problēmu. Un dzesÄ“Å”anas Ŕķidruma trauks mazāk zinoÅ”iem cilvēkiem varētu izskatÄ«ties pēc logu Ŕķidruma trauka un kāds varētu sajaukt un pieliet to.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Kāpēc hibrīda dzinējs ir tik labs? Tāpēc, ka tas, kad brauc uz elektro dzinēju, nepatērē degvielu un neizdala nekādas kaitīgās gāzes. Plus mēs iegūstam klusumu un lielāku cēlienu uz maziem apgriezieniem.

 

Kopsavilkums.

Esmu sēdējis (ne braucis) daudzos labos un dārgos auto, bet Å”ajā Lexus bija visērtāk un vispatÄ«kamāk. Ā ArÄ« aizmugurē vietas ir pietiekoÅ”i lai tajā iesēstos pagarāks cilvēks. Ā Ja man bÅ«tu tagad 52kā‚¬ un es gribētu pirkt auto, Å”is bÅ«tu viens no pirmajiem kandidātiem. Tuvākajā laikā izbraukÅ”u ar lÄ«dzÄ«ga lÄ«meņa BMW un Mercedes auto, tad redzēs kā bÅ«s. Cik noprotu, tad lai Å”iem dzinējiem dabÅ«tu maksimālu ekonomiju, lÄ«dz vajadzÄ«gam ātrumam ir jāieskrienas maksimāli ātri, lai vari atlaist gāzes pedāli un motors varētu pāriet elektro režīmā.

Protams, lai pateiktu ko vairāk par Å”o auto, ar pāris stundām vien nepietiek. Vairāk varētu uzrakstÄ«t tad, ja bÅ«tu iespēja pabraukāt pāris dienas.

Lexus GS300H
Lexus GS300H

Patika – salona aprÄ«kojums, vadÄ«bas pogu atraÅ”anās vietas un izkārtojums. VadÄ«ba ir lieliska. Uzrāviens vēl lieliskāks. Pilsētā braucot un nedzirdot motora skaņu varēsi izbaudÄ«t klasisko mÅ«ziku pilnā toņu diapazonā, jo ārienes trokŔņi iekŔā netiks.

Nepatika – Navigācija (varbÅ«t tā ir mana vaina) un mÅ«zikas sistēma. Pārējais lieliski

Varbūt kāds var izpalīdzēt un izstāstīt:

  1. Kā ir ar ilgmūžību Ŕādiem dzinējiem, pa Ä«stam.
  2. Kā strādā bezpakāpju kārba.
  3. Remonta izmaksas pēc garantijas laika ir pārāk lielas, lai to paturētu – tā ir?
Elvis Meistershttps://www.system32.lv
Elektriķis, datoriķis, Interneta mārketinga iesācējs vienā personā. Patīk fotografēt. Rakstu to, ko domāju, neatkarīgi no citu domām.

Related Stories

Discover

13000 kilometru caur Eiropu ar busiņu – Ievads

Vēl pirms trÄ«s mēneÅ”iem nekādÄ«gi nevarēju iedomāties, ka visu vasaru pavadÄ«Å”u automaŔīnā,...

Pārejam uz latvieŔu valodu un kas jauns mūsu ceļojumos

Sen nekas nav rakstīts par to, kas īsti notiek ar mums, kur esam un...

Our first video with our traveling highlights.

In the beginning, we were 4 travelers, but after various events, two our friends...

Girl with a chicken on her shoulder

Let's play that famous game called "Never have I ever." Alright, I'll start. Never...

Pastries for hungry travelers

It's funny how our friends from Latvia just keeps asking questions like - "Isn't...

Climb Forest, Climb

You can hear somewhere near the sound of water reflecting the surface of the...

Popular Categories

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.