http://system32.lv/wp-content/uploads/2016/06/IMG_6434-1-960x600_c.jpg

Viena diena ar Lexus GS300H


Kopš sāku nodarboties ar Interneta mārketingu, rakstīt savā blogā nav sanācis laiks,jo pilnībā visu laiku aizņem citas lapas un citi blogi. Par šo, 28.05.2016, dienu  gan gribējās mazliet parakstīt. Kādu mēnesi atpakaļ saņēmu uzaicinājumu no Lexus, sakarā ar publicitātes kampaņu, doties izbraukumā ar jaunajiem Lexus hibrīdiem. Jau sen vēlējos izbraukt ar kādu jaunāku auto, bet tā kā nedzīvoju Rīgā, speciāli braukt arī nebija vēlmes, bet šoreiz izlēmu doties uz Lexus salonu un izbraukt ar jauno GS300H. Tehniskās specifikācijās īpaši iekšā nelīdīšu, jo neesmu nekāds eksperts un negribu samuldēt lietas, kuras nepārzinu. Protams, specifikāciju no lapas es uzrakstīšu lai Jums ir skaidrs ar ko es īsti braucu. Es vienkārši izstāstīšu, kas man,kā vidusmēra latvietim, patika un nepatika Lexusā.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Mazliet par Lexus kampaņu.

Lexus” dāvinās populārzinātniskās literatūras grāmatu komplektus 80 Latvijas skolām par kopējo vērtību 6 000 EUR apmērā. Pirmajiem 80 interesentiem, kuri testa braucienos izmēģinās “Lexus”  hibrīdauto, būs iespēja izvēlēties skolu, kurai tiks uzdāvināts piecu grāmatu komplekts 100 EUR vērtībā.

 “Lexus” ideja par palīdzības sniegšanu skolas bibliotēkām radās, zinot, ka finanšu resursi, kuri ir pieejami skolām, lai iegādātos vērtīgas un padziļināti informējošas grāmatas, kuras nav iekļautas skolu programmās, ir ierobežoti.

Skolām tiks dāvināts piecu grāmatu komplekts, kurā ietilpst šādas grāmatas:

  •  “Skolēnu enciklopēdija”, Zvaigzne ABC
  • “365 dabaszinību eksperimenti”, Zvaigzne ABC
  • “Ilustrētā skolēnu enciklopēdija”, Zvaigzne ABC
  • “Nacionālie parki un rezervāti Latvijā”, Zvaigzne ABC
  • “Periodiskās fabulas. Ķīmisko elementu raibie piedzīvojumi”, Jāņa Rozes apgāds

Mīti un patiesība par hibrīdauto.

Mīts: Apgalvo, ka hibrīda automobiļu akumulatoru kalpošanas laiks ir īss.

Patiesība: Hibrīda akumulatori kalpo tikpat ilgi, cik automobilis. Hibrīda akumulatora garais kalpošanas laiks tiek nodrošināts ar datora vadītiem uzlādes cikliem, ar kuru palīdzību tiek nodrošināts optimāls akumulatora uzlādes līmenis.


Mīts: Hibrīda automobiļi nepiedāvā reālu degvielas ekonomiju.

Patiesība: Hibrīda auto savā klasē parasti ir visekonomiskākie.Hibrīda automobiļa degvielas ekonomija vislabāk izpaužas, braucot pilsētā, un tās pamatā ir efektīva elektromotora izmantošana ieskrienoties un bremzējot.


Mīts : Cenas ziņā dārgākie hibrīda automobiļi neattaisno degvielas ekonomiju.

Patiesība: Papildus mazākam degvielas patēriņam hibrīda automobiļiem ir arī mazāk dilstošo detaļu.Pateicoties hibrīda pārvadam automobilim nav, piemēram, sajūga, ģeneratora vai startera, nevienā hibrīda komponentā netiek kā enerģijas nesējs izmantots hidraulikas šķīdums un tāpēc tiem nav nepieciešama nekāda apkope. Bremzējot ar elektromotoru, bremžu uzlikas nodilst ievērojami mazāk un labākajā gadījumā tās jāmaina tikai pēc 100 000 km nobraukuma.


Mīts: Hibrīda automobiļos akumulatoru dēļ ir mazāk vietas.

Patiesība: Elektromotora efektivitāte nodrošina mazāku degvielas patēriņu, kā rezultātā ir arī mazāka  degvielas tvertne.Mazāks degvielas patēriņš nozīmē arī mazāku degvielas tvertnes tilpumu un, pateicoties optimālajam izvietojumam, bagāžas nodalījuma ietilpība ir pilnībā pietiekama.


Mīts: Hibrīda auto ziemā nav uzticami. 

Patiesība: “Lexus” hibrīda automobiļi ir testēti arī skarbā salā. Hibrīda sistēmas burvība slēpjas apstāklī, ka elektromotoru atbalsta parasts benzīna dzinējs, kas neļauj hibrīda akumulatoram ekstrēmos apstākļos pilnībā iztukšoties un nodrošina tā optimālu uzlādi arī skarbos ziemas apstākļos. Tāpēc hibrīda akumulatora ir tikpat ilgs kā automobiļa paša kalpošanas laiks. Tāpat dzinējs rūpējas par to, lai automobiļa salons ātri uzsiltu arī lielā salā.


Mīts: Hibrīda automobiļu tehnoloģija ir jauna un rūpīgi nepārbaudīta.

Patiesība: Korporācija, kas ražo Toyota un Lexus automobiļus, sāka hibrīda automobiļu tirzniecību 1997. gadā un līdz šodienai visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 9 miljoni hibrīda automobiļu. Lexus klienti ar hibrīda automobiļiem ir nobraukuši miljardiem kilometru un piedalījušies pat dažādos rallijos un izturības sacīkstēs. Tas viss ir apliecinājis hibrīda automobiļa ļoti labo tehnisko izturību.


Kā man patika Lexus GS300H un kā ir iekāpt jaunā auto, ja neesi braucis ar nevienu auto jaunāku par 2012. gadu un ikdienā lieto 17 gadus vecu Saab 9-5 (super auto, iesaku) ?

Kā jau virsrakstā minēju, tad jaunākais auto ar ko esmu braucis ir VW Passat, laikam 2012. gada. Ļoti jauks un labs auto. Pašam ~3 gadu laikā ir pabijuši vairāki autiņi, sākot ar 1996. gada Honda Civic, pēc tam 1998. gada Honda Accord un pēc tā sekoja 1994. gada Volvo 850. Tagad braucu ar 1999. gada Saab 9-5. Viss it kā apmierina, bet man, kā jauno tehnoloģiju mīļotājam, vienmēr gribas vairāk pogu, vairāk ekrānu un vairāk funkciju.

Mani nekādi nesaista mazjaudas auto un auto, kas domāti tieši ekonomijai, jo tā man īsti neuztrauc. Man galvenās lietas, kam auto ir jābūt – klusumam salonā, jaudai un salīdzinoši normālam aprīkojumam, piemēram kā kondicionieris un kruīza kontrole.

Aprīkojums (Šim bija Executive komplektācija)

Dzinējs: 2,5L L4 Lexus Hybrid Drive GS ar 220 zirgspēkiem. Griezes moments 221 pie 4200 apgriezieniem.  Šis brīnums uzceļ līdz 100km/h 9 sekundēs, kas ir mazliet ilgāk kā mans Saab 9-5 ar 2.0 turbo benzīnu. Protams šīs cēliens notiek pilnīgi bez jebkādas raustīšanās, tā, it kā būtu tikai 1 ātrums.

Ātrumkārba: Bezpakāpju automātiskā (E-CVT). Pilnībā nekādas raustīšanās braucot un pagonkojot. Pārslēgšanās notiek momentā, arī Sport režīmā, ko es izmantoju pārsvarā.

Salonā: 12,3 collu displejs ar uzlabotu navigācijas sistēmu, 835 vatu Mark Levinson mūzikas sistēma. Un pārējais standarts, kas ir visiem premium klases auto – viss elektrisks, arī stūre, spoguļi, sēdekļi utt. Apsildāmi un ventilējami sēdekļi. Atpakaļskata kamera un parkošanās sensori visās malās.

Cena: 54 390 €. Konkrēti šis modelis.


Tātad, iekāpu iekš Lexus GS300H un pirmā sajūta burvīga. Tieši tāds vidus panelis kādu vēlos savā sapņu auto, ļoti lielisks salona aprīkojums un izkārtojums. Pirmais, kas iekrita acīs un ļoti iepatikās bija tas, kad izslēdz auto, stūre iebīdas iekšā un sēdeklis atbīdas uz aizmuguri, lai vieglāk izkāpt. Tas lieliski noderam tam, ja tev auto ir mazliet noputējis un kāpjot ārā nevēlies sasmērēt drēbes. Kā arī palīdz tad, ja esi mazliet, nu, teiksim pāri standarta svaram.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Es uzskatu, ka auto ir domāts braukšanai. Tas nozīmē, ka es neapbraucu katru mazāko akas vāciņu vai bedrīti kā to dara lielākā daļa auto īpašnieku (lasīt: džipu vadītāji) Un arī ne pa velti dzinējam tahometrā ir vairāk kā 3-4k apgriezieni. To arī daudzi neizmanto un brīnās, ka dzinējs jāremontē ātrāk, nekā paredzēts. Es gan nezinu kā ir šiem jaunajiem, modernajiem hibrīdiem, bet vecos autiņus vajag arī kādreiz “patīrīt”.

Cik saprotu, tad lielākais šī Lexus pluss ir tā dzinējs. Lieliska ekonomija pilsētā, jo sanāk lielāko daļu braukt ar elektro dzinēju. Un pluss tam dzinējam ir tāds, ka salonā ir pilnīgs klusums.  Tas ir pat ļoti patīkami, it īpaši tādēļ, ka daudzi braucot pa pilsētu runā pa telefonu. Pieslēdzot telefonu caur Bluetooth pie Lexus, displejā lieliski vari pārvaldīt kontaktus, zvanīt tiem un atbildēt uz zvaniem.

Vēl ļoti patīkama ir elektromotora pārslēgšanās un benzīna dzinēju, kas notiek pilnīgi bez jebkādas aizķeršanās. Dažreiz pat liekas, ka visu laiku esi braucis un benzīnu, jo arī tas ir diezgan kluss. Kombinētajā režīmā patēriņu sola ap 4,8l uz 100km. Man gan sanāca 8,2, kas skaitās normāli. Bet nu pārsvarā ceļš bija un pedālis grīdā. Pilsētā, sastrēgumā sēžot sanāks daaaudz mazāk.

Patēriņš tik un tā ir OK, ja līdz 50 vai 100 es ieskrienos maksimāli ātri, SPORT režīmā.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Salons ir viens no labākajiem, ko es esmu redzējis un kurā esmu sēdējis. Ērts, viss atrodas vadītājam pa rokām (Ekrāna navigācija varēja būt tuvāk).  Ieslēdzot sēdekļa ventilāciju un klimata kontroli, arī 31 grādu karstumā jutos perfekti un arī mugura nelipa pie sēdekļa. Un tagad iedomājies kā man bija pēc Lexus iekāpt savā Sābā, ar melno ādas salonu, nestrādājošu klimata kontroli! 15 minūtes dabūju braukt kā opis pie stūres pieliecies, jo nevar muguru pielikt pie sēdekļa. Bet nu, te nav ko salīdzināt.

Mazliet par Navigāciju. Varbūt es nemācēju viņu pareizi izmantot, bet tā ir diezgan neprecīza un nav iekšā daudzas adreses, piemēram Lexus salonu atrast tajā nevarēju. Piedāvāja ciparus 123, 129, 127, bet ne 125. Tāpēc lai tiktu atpakaļ uz salonu, tik un tā nācās izmantot Nokia Here Drive+.

Mūzikas sistēma arī iedeva savu vilšanās devu. Mark Levinson sistēmas ir domātas tiem, kas klausās klasisko vai džeza mūziku. Es, kā metāla un roka mūzikas cienītājs, saskatīju diezgan lielu trūkumu pēc zemajiem toņiem un basu piesitiena. Dienās, kad ir slikts garastāvoklis un klausos džezu vai kādu akustisko mūziku, tad šī sistēma perfekti parāda savu kvalitāti. Toties, pateicos šai mūzikas sistēmai, zvanot kādam, tu vari perfekti saklausīt katru vārdu.

Salona aprīkojums un kvalitāte un sēdekļu forma ir tik ērta un laba, ka brauciens līdz Berlīnei būtu iespējams vienā piegājienā. Vēl tikai vajadzētu masāžas sēdekļus un es no darba uz māju brauktu pa tālāko ceļu.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Par ārieni

Lexus GS 300h ārējais dizains ir uztaisīts ļoti vienkārši, nav izlecoši dizaina elementi un tā uzbūve liekas sasodīti vienkārša.  Izskats ir mazliet par uz sportisko pusi. Pats Lexus ir diezgan paaugsts. Pamēģināju pabraukt arī pa bezceļiem, nekādu problēmu nebūs piebraukt pie sava mazdārziņa vai pie upes pamakšķerēt.

Bagāžnieka vāks gan dīvaini veras. Tāpat kā 1999. gada Honda Accord. Ar lielu atsitienu uz aizmuguri. Pirmo reizi verot to vaļā, likās, ka izsitīs aizmugurējo stiklu. Bet ar laiku pierodot, to var atvērt diezgan mierīgi.  Varbūt es arī nemācēju izmantot automātisko bagāžnieka atvēršanu. Aiztaisās gan forši pats.

Komplektācijā ietilpst R18 diski ar 235/45 riepām. Pateicoties šai komplektācijai, zemes ceļi nav no tiem ērtākajiem un šim Lexus paredzētajiem.  Vadāmība gan lieliska un ātrumā visus līkumus un pagriezienus varēju izņemt bez bailēm un problēmām. Arī griešanās leņķis ir ļoti patīkams. Vispār vadāmība ir lieliska.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Motortelpa arī diezgan saprotama. (haha). Nu skaidrs ir tas, ka papildināt logu šķidrumu nebūs problēmu. Un dzesēšanas šķidruma trauks mazāk zinošiem cilvēkiem varētu izskatīties pēc logu šķidruma trauka un kāds varētu sajaukt un pieliet to.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Kāpēc hibrīda dzinējs ir tik labs? Tāpēc, ka tas, kad brauc uz elektro dzinēju, nepatērē degvielu un neizdala nekādas kaitīgās gāzes. Plus mēs iegūstam klusumu un lielāku cēlienu uz maziem apgriezieniem.

 

Kopsavilkums.

Esmu sēdējis (ne braucis) daudzos labos un dārgos auto, bet šajā Lexus bija visērtāk un vispatīkamāk.  Arī aizmugurē vietas ir pietiekoši lai tajā iesēstos pagarāks cilvēks.  Ja man būtu tagad 52k€ un es gribētu pirkt auto, šis būtu viens no pirmajiem kandidātiem. Tuvākajā laikā izbraukšu ar līdzīga līmeņa BMW un Mercedes auto, tad redzēs kā būs. Cik noprotu, tad lai šiem dzinējiem dabūtu maksimālu ekonomiju, līdz vajadzīgam ātrumam ir jāieskrienas maksimāli ātri, lai vari atlaist gāzes pedāli un motors varētu pāriet elektro režīmā.

Protams, lai pateiktu ko vairāk par šo auto, ar pāris stundām vien nepietiek. Vairāk varētu uzrakstīt tad, ja būtu iespēja pabraukāt pāris dienas.

Lexus GS300H

Lexus GS300H

Patika – salona aprīkojums, vadības pogu atrašanās vietas un izkārtojums. Vadība ir lieliska. Uzrāviens vēl lieliskāks. Pilsētā braucot un nedzirdot motora skaņu varēsi izbaudīt klasisko mūziku pilnā toņu diapazonā, jo ārienes trokšņi iekšā netiks.

Nepatika – Navigācija (varbūt tā ir mana vaina) un mūzikas sistēma. Pārējais lieliski

Varbūt kāds var izpalīdzēt un izstāstīt:

  1. Kā ir ar ilgmūžību šādiem dzinējiem, pa īstam.
  2. Kā strādā bezpakāpju kārba.
  3. Remonta izmaksas pēc garantijas laika ir pārāk lielas, lai to paturētu – tā ir?

Elvis Meisters

Elektriķis, datoriķis, Interneta mārketinga iesācējs vienā personā. Patīk fotografēt. Rakstu to, ko domāju, neatkarīgi no citu domām.

Citi raksti no

Izvēlne